söndag 27 september 2009

Rymling

Har varit sjuk därav tystnaden i bloggen. Nu måste jag dock uppdatera den med något mindre kul.

I torsdags när jag kom för att hämta barnen kl 16 på fsk fick jag efter mycket om och men reda på att Lilla L lyckats rymma! Först lät det som om de hann fånga honom i dörren men sen kröp det fram att dem inte ens hade saknat honom! Var en snäll kvinna som hittade honom vandrandes ute på gatan, hon såg att en dörr in till dagis stod på glänt så hon gick dit med honom. Först blev jag chockad, arg och rädd. Nu är jag "bara" jävligt besviken. Jag vet med säkerhet att jag sa till minst 3 i personalen om att Ludvig klättrar på allt, öppnar barngrindar och ytterdörren (vi har likadan ytterdörr hemma som fsk har) när vi hade inskolning. Att jag påpekade det så tydligt var inte för att skryta om hans färdigheter utan för att förvarna så att just inget sånt här skulle hända. Sen tycker jag att dem kunde ha a) ringt och talat om när det hände på förmiddagen b) tagit kvinnans namn så vi kan tacka henne. merajuk

När jag frågade om hur dem ska se till att det inte händer igen fick jag som svar att dem pratat om det och alla ska hålla ett extra öga på honom. Behöver jag ens nämna att jag inte är nöjd med det svaret? Eftersom jag tycker att dem kändes något tafatta tvekade jag inte nämnvärt när tidningen (Blekinge Läns Tidning) ringde för att göra en intervju och fota utbrytarkungen.


Personalen har inte bara brist i sin tillsyn utan har också inte kontaktat sin chef. Hon fick reda på det dagen efter då BLT ringde henne för en kommentar. Hon lät mer upprörd än vad jag själv var. Dels för att det överhuvud taget har hänt, speciellt som hon påpekade att dem är personaltäta och absolut inte kan ha för mycket att göra. Och dels för att dem inte kontaktat henne genast.

Håhåjaja. Rektorn ska kontakta mig i morgon måndag för att diskutera vilka åtgärder dem ska vidta för att detta inte ska ske igen. Får se hur sura personalen är för att dem hamnade i tidningen....

1 kommentar: