tisdag 15 september 2009

Oink!

Fick frågan idag om vi tänkte vaccinera oss eller inte. Första jag tänkte var JA! ... men det är ju inte så självklart. Sambon tillhör riskgrupp pga sin astma plus att hans arbetsgivare uppmuntrar till vaccinering. Agaton får bara vaccinera sig på barnkliniken eftersom vaccinet innehåller ägg och hans läkare där känner sig osäker på risk kontra nytta. Ludvig är för liten så han får inte. Jag ska göra det så jag inte blir sjuk samtidigt som barnen.

Ja
Kanske
Nej
Ja

Hmm blir nog bra det där. Önskar att vi fick nöffsjukan nu i lindrig variant så slapp man oroa och stressa upp sig över vaccin också.

1 kommentar:

  1. Tycker exakt lika som du! Har lite samma dilemma Robin o Peter till hör risk gruppen pga astma. Jag vet inte om jag vill vaccinera mig eller barnen. SUCK pust o stön, Vad ska man göra?

    SvaraRadera