fredag 28 maj 2010

Och vad kallar dem oss?

En hemsk tanke slog mig igår när jag och sambon pratade. Jag berättade för honom att Babyface och Mjukisbrallan har bytt fsk till den mitt emot oss. Om vi kallar dem för det, vad kallar dem då oss för? Hemska hemska tanke! lol

Men alla har vi väl några i kvarteret som vi inte vet vad dem heter som man ger smeknamn.
Babyface är troligtvis 25+ men ser ut som högst 16 i ansiktet. Han har barn tillsammans med Mjukisbrallan. De har bott i området i drygt 1½ år och jag har aldrig sett henne utan mjukisbrallor. De är kompisar med Långa människan som i sin tur är vän med Lilla människan. Detta är dock sambons smeknamn på de två sista. Varför de har de smeknamnen krävs väl ingen examen i astrofysik att lista ut. Sen har vi det mindre smickrande smeknamnet Knäppfamiljen på hörnet.

Min ursäkt för allehanda smeknamn är att jag är fullkomligt värdelös på namn. Tog mig drygt ett halvår att lära mig vad våra närmsta grannar heter, och dem tycker vi om och pratar med ofta. Nästan alltid fick jag ett namn fel trots at tjag verkligen ansträngde mig för att få det rätt. Så det är min ursäkt - vad är din? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar