torsdag 25 juni 2009

Nagellös och ensam

I mrose när jag står och gör frukostgröten så hör jag ett illvrål från stora sonens rum. Rusar dit och får syn på Lilla L som sitter med handen i luften och vrålskriker. Storebror har råkat klämma honom i dörren så illa så nageln lossnat! Massa blod och vätska och gråtande barn. *ryser* Fick ringa till barnens farfar så fick han skjutsa oss till vc (pratade såklart även med sjukvårdsupplysningen innan som sa att vi genast skulle ta oss till närmsta vc/sjukhus). Fingret är troligtvis inte brutet i alla fall, men om det svullnar mer så får vi åka in till sjukhuset. Stackars storebror är jätteledsen och har sagt förlåt 10 gånger minst, förklarat för honom att jag inte är arg och att det var en olycka. Han fick följa med farfar hem efteråt så dem kan spela lite fotboll tillsammans och inte tänka på lillebror här hemma.

Dagens, nej veckans, puckokommentar stod sköterskan i receptionen för:
"Du borde ha ringt hit i morse direkt vi öppnade, nu blir jag tvungen att försöka klämma in er mellan ett par andra patienter."
.... jo det såklart. Dumma mig som inte var synsk och förstod att en av ungarna skulle behöva läkarvård. Dålig mamma är jag. *roll eyes*

Barnens farfar tyckte vi skulle in till stan och åka lilla turisttåget, så efter att Lilla L sovit sin tuppis får han komma och hämta oss.

Igår åkte sambon till Prag för att spela EMOP. Första dagen gick bra för oss här hemma utan missöden. Andra dagen har som sagt var inte börjat så bra, men kan väl bara bli bättre?

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar