lördag 6 mars 2010

Vilja våld & vaselin

En viss Markus brukade hävda att allt går med lite vilja, våld & vaselin. Även om jag är benägen till att hålla med honom så känns det lite väl drastiskt när det handlar om mina barn.

Som några av er kanske vet så har vi haft problem i flera månader med att herr A klagar på ALL mat och vägrar äta. Middagarna har varit en kamp med tjat, tjat, gnäll och skäll. Inte kul för någon. Spelade liksom ingen roll om man så frågade vad han ville ha och lagade det. Sa han korv med mos fick jag skäll för att jag inte gjort korvchips. Gjorde jag korvchips fick jag skäll för att det inte var en hel korv med bröd. Åhåjaja. Men med vilja och mutor har jag fått ordning på den obstinata 5 åringen. Och det har fungerat över förväntan! Så: vilja, våld och vaselin för vuxna medan vilja och mutor för barn. Glöm inte det! ;)


Ha överseende med stavning och handstil, inte lätt att pyssla med en 21 månaders i knät.

1 kommentar:

  1. Kul att det funkar! Jobbigt om man måste smörja halsen med vaselin...

    SvaraRadera