söndag 26 juli 2009

Semesterrapport

Semesterplanerna blev något ändrade pga sjuka släktingar och vänner. Första dagen (torsdag) åkte vi upp till Katrineholm (40 mil), resan upp gick ganska bra. Bara Ludvig som tycker det är minst sagt urtrist att åka bil. Väl i Kholm hälsade vi på mormor på sjukhuset, sen blev det middag med pappa och brorsan. VARNING!! Sätt aldrig er fot på Lilla Krog i Katrineholm! Skitig lokal med allt från fimpar till glas på golvet. Hälften av maten vi ville ha fanns inte, sambon fick ingen mat alls. Den var inte överdrivet god och sist men absolut inte minst så blev sambon, Agaton och Ludvig lättare matförgiftade! Agaton åt nämligen rödspetta med räkor. Och räkorna smakade Ludvig av och sambon åt upp de flesa av dem. M känner sig lite olustig på kvällen och vaknar sen på morgonen av att han mår illa och måste kräkas. Barnen som bara åt någon räka var blev lösa i magen resten av dagen. Diarré är ju inte precis det man allra helst vill drabbas av på semesterresan. :-[

Positivt med Katrineholm var att vi bodde superbra på Hotell Gillet. Trots både extra säng och spjälsäng så fanns det gott om plats i rummet. Precis utanför vårt rum fanns en balkong så när barnen somnat satt jag och sambon där ute och myste (hade rumsdörren öppen). Perfekt! :)

På fredagen hälsade jag och Ludvig på mormor igen, sambon som mår dåligt tar A till lekparken utanför sjukhuset istället. Bra det, då kunde jag och mormor prata i lugn och ro (Ludvig var solstråle som vanligt) och Agaton fick springa av sig innan vi skulle åka vidare.

Käkar lunch i Katrineholm och åker sen vidare upp till Stockholm där vi bodde på vårt favorithotell Clarion. Inte bara för att det är snyggt, fräscht och har den största frukostbuffen jag varit med om utan också för att det ligger perfekt i vår favoritstadsdel. Träffade våra vänner och deras 1½ son och käkade middag på Creperie. Kan verkligen rekommenderas! Tog en underbar galette med kyckling sweet chili. Ludvig käkade av min och han verkade hålla med mig med tanke på att han försökte sno min gaffel. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar